วารสารดนตรีและวัฒนธรรม https://so05.tci-thaijo.org/index.php/MAC-Journal <p>วารสารดนตรีและวัฒนธรรม เป็นวารสารวิชาการของ สาขาวิชาดนตรีศึกษา&nbsp; คณะครุศาสตร์&nbsp; มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ มีกำหนดการออกปีละ 2 ฉบับ&nbsp; เดือนมกราคม – มิถุนายน และ กรกฎาคม – ธันวาคม&nbsp; โดยมิได้วางจำหน่าย&nbsp; มีวัตถุประสงค์เพื่อเผยแพร่องค์ความรู้ใหม่เกี่ยวกับดนตรี&nbsp; การศึกษาทางดนตรี การสร้างสรรค์ผลงานทางดนตรี&nbsp; ดนตรีวิทยา&nbsp; ดนตรีชาติพันธุ์ มานุษยวิทยาทางดนตรี วัฒนธรรมดนตรี วัฒนธรรมการแสดงพื้นบ้าน นาฏศิลป์พื้นบ้าน วัฒนธรรม ประเพณีทางสังคมที่เกี่ยวกับดนตรี และสนับสนุนให้คณาจารย์&nbsp; นักวิชาการทั่วไปได้มีพื้นที่ในการเผยแพร่ผลงานและองค์ความรู้ใหม่ ๆ&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</p> th-TH music.edu@bru.ac.th (ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.ธิติ ปัญญาอินทร์) music.edu@bru.ac.th (อาจารย์ ดร.เฉลิมกิต เข่งแก้ว) Sun, 30 Jun 2024 15:26:37 +0700 OJS 3.3.0.8 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 สารบัญ https://so05.tci-thaijo.org/index.php/MAC-Journal/article/view/274102 <p>สารบัญ</p> วารสารดนตรีและวัฒนธรรม มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ Copyright (c) 2024 https://so05.tci-thaijo.org/index.php/MAC-Journal/article/view/274102 Sun, 30 Jun 2024 00:00:00 +0700 Sonic Environment Studies (SES): Classifying, Measuring, Monitoring, Circle-Curricular Modeling to bridge the Sonic Environment and the Music Chain in Defined Territories https://so05.tci-thaijo.org/index.php/MAC-Journal/article/view/274100 <p>SES (Sonic Environment Studies) are designed as an integrated macro-music educational package planed to be delivered online through a protected digital platform by the end of 2024. It is available <u>now</u> as partial applications that can be used in music courses They contain integrated study-sets based on the principle of music-relevance to defined territories, timeline annotation integration methodology, analysis methods, measurement procedures and the use of integrated multimedia digital technology to bind data as products for the music chain. The sole aim is to understand the <em>musics </em>of the world by focusing on defined territories, their defining musical systems and the use of the available digital database assets to explain and create music education products. Presently the database has assembled 60,000 annotated music tracks (and growing) covering the world music systems, a large part dealing with Asian musical products. The database is setup in a protected manner, so that the music business in the music chains (composers, performers, service providers and listeners – the super majority) can stay satisfied and benefitted, while sonic environments stay protected. Collaboration and contributions through cross territorial classroom interaction and/or collaboration with relevant music-recording collectors and databases, should grow this study into the future, expanding the whole scope of study on this subject – which is relevant worldwide.</p> Dr. Joe Peters Copyright (c) 2024 https://so05.tci-thaijo.org/index.php/MAC-Journal/article/view/274100 Sun, 30 Jun 2024 00:00:00 +0700