A MANAGEMENT OF AN ELECTRONIC SPORTS COMPETITION
Keywords:
an electronic sports (e-sports), PDCA processAbstract
The objectives of this research were to a management of an Electronic Sports, Sripatum University at Chonburi, and to find the satisfaction of the Electronic Sports competitor. The research by using the PDCA process to participate in the planning of the Electronic Sports event management. The research methodology was divided into 4 steps such as: 1) Plan, 2) Do, 3) Check, and 4) Act. The research results can be summarize as follows: It was found that there were a total of 594 competitor from 99 teams from schools, colleges and universities in Thailand, and the level of satisfaction with Electronic Sports competition, the average was a high level. The total mean was 4.30 and the standard deviation (SD) was 0.88.
References
กระทรวงศึกษาธิการ. (2546). พระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติ พ.ศ. 2542 และที่แก้ไขเพิ่มเติม (ฉบับที่ 2) พ.ศ. 2545. กรุงเทพฯ: สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาแห่งชาติ.
ฉัตรพงศ์ ชูแสงนิล. (2562). esport กีฬาอิเล็กทรอนิกส์ (ออนไลน์). เข้าถึงได้จาก: https://www.scimath.org/article-technology/item/9118-e-sport [2563, 3 พฤศจิกายน].
ช่อพฤกษ์ ผิวกู่. (2560). สังคมเกมออนไลน์สู่สังคมแห่งความเป็นจริง. วารสาร มจร สังคมศาสตร์ปริทรรศน์, 6(2 พิเศษ), หน้า 143-157.
อุทัย บุญประเสริฐ. (2543). การศึกษาแนวทางการบริหารและการจัดการศึกษาของสถานศึกษาในรูปแบบการบริหารโดยใช้โรงเรียนเป็นฐาน (school-based management). กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์คุรุสภาลาดพร้าว.
Deming, Edward W. (1994). The new economics: For industry, government, education. London, UK: Cambridge.
Downloads
Published
Issue
Section
License
บทความทุกบทความเป็นลิขสิทธิ์ของวารสารวิชาการศรีปทุม ชลบุรี