THE DEVELOPMENT OF INTERACTIVE LEARNING MEDIA FOR ASEAN CONTENT
Keywords:
interactive learning media, game for learning, ASEANAbstract
The purposes of this research were: 1) to develop an interactive learning media in ASEAN, and 2) to evaluate the satisfaction from the users. The processes of this research followed the system approach which was developed for the users to use via computers, smartphones and tablets. This developed website can be assessed in every size of the monitors and can be used in every system such as windows, IOS and Android. The system was developed by using Adobe Photoshop CS6, Adobe Illustrator CS6, CSS, HTML5, JQuery, JavaScript, Bootstrap, PHP language and MySQL as a database management system. The sample group of this research was 50 students who study in ICT program, School of Information Technology, Sripatum University-Chonburi Campus. The samples were selected by proposed sampling. The data analysis in this research was mean and standard deviation. The learning media about ASEAN included memorization game about national costumes and greeting in ASEAN. The satisfaction of the users is in good level. In conclusion, this learning website is very high efficiency and appropriate for learning.
References
(พิมพ์ครั้งที่ 6). กรุงเทพฯ: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
บ้านจอมยุทธ. (2554). อาเซียน+3 (ออนไลน์). เข้าถึงได้จาก: http://www.baanjomyut.com/library_2/
asean_community/10.html [2559, 10 กุมภาพันธ์].
เศรษฐชัย ชัยสนิท และเตชา อัศวสิทธิถาวร. (2549). การวิเคราะห์และออกแบบระบบ. กรุงเทพฯ: วัง อักษร.
อัปสร อีซอ. (2550). การพัฒนารูปแบบการสอนแบบเกมในการจัดการเรียนการสอนสายวิชาการตลาด (ศึกษาเฉพาะกรณีมหาวิทยาลัยราชภัฏกลุ่มภูมิศาสตร์ภาคใต้). ยะลา: คณะวิทยาการจัดการ มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา.
Bloom, Bebjamin S. (Ed.). (1956). Taxonomy of education objectives: The classification of educational
Goals: Handbook 1 cognitive domain. New York, NY: David McKay.
Downloads
Published
Issue
Section
License
บทความทุกบทความเป็นลิขสิทธิ์ของวารสารวิชาการศรีปทุม ชลบุรี