A Multimedia Design for Learning Lai Sue Thai

Main Article Content

ฟาริดา วิรุฬหผล
จันทนา อินสระ
มารุต พิเชษฐวิทย์
กรีธา ธรรมเจริญสถิต
นวภรณ์ ศรีสราญกุลวงศ์
พีระพล ชัชวาลย์
ภานุวัฒน์ กาหลิบ

Abstract

In this creative research, the researchers aim to develop motion graphic multimedia to enhance the learning of Lai Sue Thai. The research instrument was developed to be a five-minute, three-dimensional video as a medium for the learning of thirty-nine Lai Sue Thai glyphs by first to fourth year university students. The video was developed with computer software. Then, the file was exported in avi to be used with a computer operating system. A questionnaire based on user experience (UX) was used to elicit the experience of the members of the sample population. They were thirty students obtained by using the

Article Details

How to Cite
วิรุฬหผล ฟ. ., อินสระ จ. ., พิเชษฐวิทย์ ม. . . ., ธรรมเจริญสถิต ก. . ., ศรีสราญกุลวงศ์ น. . . ., ชัชวาลย์ พ. . . ., & กาหลิบ ภ. . (2020). A Multimedia Design for Learning Lai Sue Thai. Ramkhamhaeng Research Journal of Humanities and Social Science, 23(1), 21–25. Retrieved from https://so05.tci-thaijo.org/index.php/rusoc/article/view/244207
Section
Research Articles

References

บุษรินทร์ ตะกรุดแก้ว, วิวัฒน์ มีสุวรรณ์และพิชญาภา ยวงสร้อย. 2560. การพัฒนาสื่อออคเมนเต็ดเรียลลิตี เรื่อง สมเด็จพระนเรศวรมหาราช พระมหากษัตริย์กู้ชาติ. วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยนเรศวร. 19(4): 133-343.
ไพโรจน์ ไววานิชกิจ. 2561. Virtual Reality and Augmented Reality – Impact with 5G Network. วารสารวิชาการ กสทช. 152-177.
ศูนย์มนุษยวิทยาสิรินธร. 2554. รูปแบบอักษรพ่อ
ขุนรามคำแหง พุทธศักราชที่ 1935. จาก https://db.sac.or.th/inscriptions/imgtext/detail/8.
สำนักวัฒนธรรม กีฬาและการท่องเที่ยว. 2557. วิวัฒน์การอ่านไทย. ครั้งที่พิมพ์ 1. กรุงเทพฯ. ศูนย์สื่อและสิ่งพิมพ์แก้วเจ้าจอม.
สำนักงานคณะกรรมการพัฒนาการเศรษฐกิจและสังคมแห่งชาติ. 2561. ยุทธศาสตร์ชาติ พ.ศ. 2561 – 2580 (ฉบับย่อ). กรุงเทพฯ. สำนักงานคณะกรรมการพัฒนาการเศรษฐกิจและสังคมแห่งชาติ.
เสาวภา กลิ่นสูงเนิน, สมเกียรติ ตันติวงศ์วาณิช และ
ศิริรัตน์ เพ็ชร์แสงศรี. 2558. การพัฒนาสื่อเทคโนโลยีเสมือนจริง เรื่องหลักการทำงานของคอมพิวเตอร์สำหรับนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 1. วารสารครุศาสตร์อุตสาหกรรม. 14(3): 288-295.
Almarabeh, Hilal and Amer, Ehab and Sulieman, Amjad. 2015. The Effectiveness of Multimedia Learning Tools in Education. International Journal of Advanced Research in Computer Science and Software Engineering. 5. 761.
Statista. 2016. Global economic impact from virtual and augmented reality technology 2016-2020 [Online].Retrieved https://www.
Statista from.com/statistics/615968/global-virtual-and-augmented-reality-economic-impact.