The Virtual World Brings Aesthetic Experience

Main Article Content

ดลพร ศรีฟ้า

Abstract

The virtual world has become an important part of our daily life. With the ever changing technological development, the virtual world does not only make lives more convenient but also helps nourishing one’s mind as well as enhancing one’s aesthetic experience. By saying enhancing one’s aesthetic experience, it means technology is used to enable users to experience a certain place as if they are actually in that particular place. Technology allows users to experience the space with all their senses and when they are in that space physically, they will feel familiar and comfortable with it instead of being uncomfortable or scared of the place.

Article Details

How to Cite
ศรีฟ้า ด. (2018). The Virtual World Brings Aesthetic Experience. SIAM COMMUNICATION REVIEW, 17(22), 74–78. Retrieved from https://so05.tci-thaijo.org/index.php/commartsreviewsiamu/article/view/169660
Section
Article Text

References

โกวิทย์ ทะลิ. (2555). มุมมองที่แตกต่าง งานออกแบบมีเดียสามมิติเสมือนจริง Augmented Reality Design. วารสารศิลปกรรมบูรพา,15(2), 26-39.

ชลิดา อู่ผลเจริญ. (2558). การวิเคราะห์องค์ประกอบการตลาดเชิงประสบการณ์ที่ใช้เทคโนโลยีความจริงเสริมผ่านแคมเปญสื่อสารการตลาด.วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต, สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์.

ธารทิพย์ รัตนวิจารณ์ และชนิชา พงษ์สนิท. (2559). “โลกเสมือนจริง” ที่กลายเป็น “โลกสมจริง” ในภาคอุตสาหกรรมการผลิต. วารสารการสื่อสารและการจัดการ นิด้า, 2(3), 97-114.

อิทธิญา อาจรักษา. (2556). การพัฒนารูปแบบพิพิธภัณฑ์เทคโนโลยีคอมพิวเตอร์เสมือนจริง. ปริญญานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ.

ชุติสันต์ เกิดวิบูลย์เวช. (2554, ธันวาคม). จากตามนุษย์สู่สมองคอมพิวเตอร์. คอลัมน์ iTech 360 องศา. ผู้จัดการ 360 องศา. เข้าถึงได้จาก http://info.gotomanager.com/news/details.aspx?id=93754

สโรจ เลาหศิริ. (2559, ตุลาคม 30). มาสร้างประสบการณ์ให้แบรนด์คุณ กับ Virtual Reality (VR) คอนเทนต์โลกเสมือน. Positioning. เข้าถึงได้จาก https://positioningmag.com/1107042

Kamarulzaman Ab. Aziz, & Tan Gek Siang. (2014). Virtual reality and augmented reality combination as a holistic application for heritage preservation in the UNESCO world heritage site of Melaka. International Journal of Social Science and Humanity, 4(5), 333-338. DOI: 10.7763/IJSSH.2014.V4.374

Li, Yingzhu (2012) Development of Immersive and Interactive Virtual Reality Environment for Two-Player Table Tennis. (Doctoral thesis, University of Central Lancashire). Retrieved from http://clok.uclan.ac.uk/5316/

Naz, A., Kopper, R., McMahan, R., & Nadin, M. (2017). Emotional Qualities of VR Space. VR Proceedings IEEE VR 2017: the 24th IEEE Virtual Reality Conference. Los Angeles, California. Retrieved from http://www.ieeevr.org/2017/program/papers.html

Pitt, F. (2015). Virtual Reality Journalism. Retrieved from https://towcenter.org/new-report-virtual-reality-journalism/

Pregesbauer, D. (2016). Austria 360°: An Exploratory Study of User Experience on Tourism Virtual Reality Application (Bachelor Thesis for Obtaining the Degree Bachelor of Business Administration in Tourism and Hospitality Management, MODUL University Vienna). Retrieved from https://www.modul.ac.at/uploads/files/Theses/Bachelor/undergrad_theses_2016/Thesis_1311011_PREGESBAUER Dennis.pdf

Virtual Reality Society. (2016). Semi-Immersive Virtual Reality Environments–Virtual Reality. Retrieved from http://www.vrs.org.uk/virtual-realityenvironments/semi-immersive.html