Horror Film Creation and Control Budget Production: Case Study Black Full Moon

Main Article Content

มนฑิรา ธาดาอำนวยชัย

Abstract

Horror Film Creation and Control Budget Production: Case Study Black Full Moon consists of two objectives. First is to study of horror film creation which is based on true story and its storytelling which is accepted by horror story audiences. Second is to study horror film creation which is controlling production budget in order to survive in film industry at the present. Framework theories of this study consist of film production process, creative research concept and horror story-telling concept. Research methodology of Horror Film Creation and Control Budget Production: Case Study Black Full moon is qualitative research which is participatory observation which the researcher is executive producer of this film. Another research methods are in-depth interview. The interviewees are director of this film and story-teller whom tell haunted scout camp. More addition gather all film documents as film script, call-sheet, film poster which is uploading in facebook of Logo Motion Pictures and facebook audiences opinion on poster which post in facebook: Logo Motion Pictures. The studied shows that film production process of Bastian (2006) and creative research concept both concepts seem similar. Development in film production process is pair with design concept in creative research concept. The second is Preproduction which is pair with design visualization and design development in creative research concept. The third is Production which is pair with design construction. And the fourth of film production process is Postproduction which are pair with design presentation and design evaluation.

Article Details

How to Cite
ธาดาอำนวยชัย ม. (2017). Horror Film Creation and Control Budget Production: Case Study Black Full Moon. SIAM COMMUNICATION REVIEW, 16(21), 29–41. Retrieved from https://so05.tci-thaijo.org/index.php/commartsreviewsiamu/article/view/171715
Section
Article Text

References

ภาษาไทย
เชาวลิต โกกิจ. (2555). การบริหารการผลิตภาพยนตร์ต้นทุนตํ่า. JC Annual Report 2012 by JC Thammasat, 4(3), 160-174.
ปรีชา เถาทอง. (2557). แนวทางการวิจัยและพัฒนาองค์ความรู้ด้านการสร้างสรรค์ศิลปะวิชาการ. วารสารสมาคมนักวิจัย, 19(2), 5-11.
มนฤดี ธาดาอำนวยชัย. (2560). กระบวนการสร้างภาพยนตร์ไทยแนวสยองขวัญเพื่อการจัดจำหน่ายในต่างประเทศ. รายงานสืบเนื่องจากการประชุมวิชาการงานวิจัยและงานสร้างสรรค์ทางนิเทศศาสตร์ ครั้งที่ 7. กรุงเทพฯ:
มหาวิทยาลัยสยาม.
สุรพล วิรุฬรักษ์. (2559). การวิจัยศิลปกรรมศาสตร์. เอกสารการประชุมวิชาการงานวิจัยนาฏกรรมแนวสร้างสรรค์. กรุงเทพฯ: สำนักงานคณะกรรมการวิจัยแห่งชาติ.
อัญชลี ชัยวรพร. (2559). ภาพยนตร์ในชีวิตไทย: มุมมองของภาพยนตร์ศึกษา. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์วราพร.

ภาษาอังกฤษ
Cleeve, B. (2006). Film Production Management (Third Edition). MA: Focal Press. 41
Knee, A. (2009). The Pan-Asian Outlook of The Eye. In Horror to the Extreme: Changing Boundaries in Asian Cinema. Edited by Jinhee Choi and Mitsuyo Wada-Marciano, 69-84. Hong Kong: Hong Kong University Press.

ออนไลน์
ส่งออก’โกอินเตอร์ (2) ภาพยนตร์ไทยผีดัง !...แต่ก็มีอุปสรรค. (2560) สืบค้นจาก https://www.dailynews.co.th/article/374312/21/7/2560.
5 เหตุผลที่ทำให้หนังผีไม่มีวันตาย. (2560). สืบค้นจาก themomentum.co/momentum-hotpop-immortal-ahorror-film/21/7/2560.
อุตสาหกรรมสื่อบันเทิงไทยไม่แพ้ชาติใดในอาเซียน: สกู๊ปบันเทิง. (2560). สืบค้นจาก http://komchadluek.net/news/Ent/159465/21/7/2560.
เรื่องค่ายลูกเสือ-คุณหมี ทั้งภาค 1-2. (2560). สืบค้นจาก http://pantip.com/topic/ 35928867/15/3/2560.