The Guideline Producing YouTube Channels for Kids

Main Article Content

Bundit Satpretpry

Abstract

The research titled “The Guideline Producing YouTube Channels for Kids” consisted of two research objectives: 1) to study the guideline of producing YouTube Channels for kids and 2) to study guideline of increasing subscriber of nano influencer channel. Research methods are qualitative research by using an integrated approach to collect data in both in-depth interviews from the producers of YouTube for kids with at least 4 million subscribers which are “Dek Jew Chill Out”, “Happy Channel”, and “YimYam TV” and in-depth content analysis from all three YouTube channels.


The research found that the content of the production there are five categories: 1) Product Reviews, 2) Challenges, 3) Travel, 4) Lifestyle, and 5) Short Dramas which included processes of production are pre-production for kids process, production for kids process, and post-production for kids process. And the guideline of increasing subscriber in the beginning stage are producing regularly and focusing one main content. In the clips, the presenters should invite viewers to subscribe and should show how to subscribe. And collaboration with other channel is also increase the number of followers as well.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Satpretpry, B. (2022). The Guideline Producing YouTube Channels for Kids. SIAM COMMUNICATION REVIEW, 21(1), 91–105. Retrieved from https://so05.tci-thaijo.org/index.php/commartsreviewsiamu/article/view/258758
Section
Research Articles

References

ภาษาไทย

ณัฏฐา อุ่ยมานะชัย และธิดา ตันพงศธร. (2555). อินสตาแกรมในการตลาดแบบบอกต่อ. วารสารนักบริหาร, 32(4), 3-9

นงนุช ศิริโรจน์. (2549). การจัดรายการวิทยุโทรทัศน์. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์มหาวิทยาลัยรามคำแหง.

บัณฑิต สัตย์เพริศพราย. (2563). ภาพยนตร์เบื้องต้น [เอกสารประกอบการสอนกระบวนวิชา MCS1460]. กรุงเทพฯ: มหาวิทยาลัยรามคำแหง

พรสุรีย์ วิภาศรีนิมิต. (2560). แนวทางการผลิตรายการโทรทัศน์สำหรับเด็กและเยาวชนให้เป็นที่ยอมรับและได้รับความนิยม. วารสารนิเทศศาสตร์ ธุรกิจบัณฑิตย์, 11(2), 113-143.

วิลาส ฉํ่าเลิศวัฒน์ และนฤพล ตั้งตรีรัตน์. (2551). VDO Podcast: TV ออนไลน์ ทำ เองได้ ง่ายนิดเดียว. กรุงเทพฯ: โปรวิชั่น.

สมยศ นาวีการ. (2536). การบริหาร. กรุงเทพฯ: ดอกหญ้า.

ภาษาอังกฤษ

Chaffey D., & Smith P. R. (2005). Emarketing excellence planning and optimizing your digital marketing. Abingdon: Routledge.

ระบบออนไลน์

สมาคมโฆษณาดิจิทัล (ประเทศไทย). (2561). โฆษณาดิจิทัลไทยเติบโตต่อเนื่อง DAAT ประกาศเม็ดเงินแตะหนึ่งหมื่นห้าพันล้านปลายปี 2561. เข้าถึงได้จาก https://static-daat-prod.s3.amazonaws.com/DAAT-Mid-Year-2018-Press-Release-Aug-30-v2.pdf.

CTN News. (2018). YouTube Thailand Reports Thais Spend 2.4 Hours Per Day Watching YouTube. Retrieved from https://www.chiangraitimes.com/thailand-national-news/news-asia-thailand/youtube-thailand-reports-thais-spend-2-4-hours-per-day-watching-youtube/

Krungsri Academy. (2560). หารายได้เสริมด้วยการบิวท์ตัวเองให้เป็น YouTube Creator. เข้าถึงได้จาก https://www. krungsri.com/bank/th/plearn-plearn/extra-income-to-be-youtube-creator.html

Positioning. (2561). ยิ่งเล็กยิ่งดี หมดยุคคนดัง อยากปัง ต้อง Micro Influencer. เข้าถึงได้จาก https://positioningmag.com/1187446.

Richard Godwin. (2018). The rise of the nano-influencer: how brands are turning to common people. Retrieved from. https://www.theguardian.com/commentisfree/2018/nov/ 14/rise-nano-influencer-brands-celebrities-youtube-instagram.