The Beauty of Photography for Communicating the Raw Banana Flour Product and the Light Weight Plant Pot Project: Mobilizing for Economics and Foundational Social After Covid by BCG Economics (U2T for BCG) Daen Sa-Nguan, Ranot District, Songkhla

Main Article Content

Wichulada Thavaroj
Nutthawut Singnongsaung
Kittithat Srifa

Abstract

This academic paper aims to describe the process of creating pack-shot photography that reflects beauty for use in online media distribution. The synthesis of knowledge about the creative process of photography is based on the concept of 1) communicate with photography 2) Composition 3) Photography lighting 4) Camera angles and meaning. This was done using photographs of raw banana flour and light weight plant pots product to mobilize the economics and foundational social after Covid by BCG Economics (U2T for BCG) Daen Sa-Nguan, Ranot District, Songkhla as the case study.


The knowledge derives from photography are: 1) pack-shot photography by applying composition techniques for creative purposes to enhance the work of photographs to be useful in communication through media; 2) the use of visual texts in communication, the text helps to enhance the clarity of the content as a complement to each other; 3) suitable camera angles for pack-shot photography are eye-level and high-angle.

Article Details

How to Cite
Thavaroj, W. ., Singnongsaung, N. ., & Srifa, K. . (2023). The Beauty of Photography for Communicating the Raw Banana Flour Product and the Light Weight Plant Pot Project: Mobilizing for Economics and Foundational Social After Covid by BCG Economics (U2T for BCG) Daen Sa-Nguan, Ranot District, Songkhla. SIAM COMMUNICATION REVIEW, 22(1), 242–256. Retrieved from https://so05.tci-thaijo.org/index.php/commartsreviewsiamu/article/view/265839
Section
Articles

References

กนกรัตน์ ยศไกร. (2550). การถ่ายภาพเพื่อการสื่อสาร. กรุงเทพฯ: ทริปเพิ้ล เอ็ดดูเคชั่น.

กฤษณ์ ทองเลิศ. (2554). การถ่ายภาพเชิงวารสาร แนวคิด เทคนิค การวิเคราะห์. กรุงเทพฯ: อินทนิล.

ชัยสิทธิ์ จุนเจือดี. (2562). จะเลือกใช้แสงแบบไหนดี. Camerart นิตยสารเพื่อการถ่ายภาพและท่องเที่ยว. Special Edition, 42-44.

ณรงค์ศักดิ์ ศรีทานันท์ และ ขจร พีรกิจ (2557). หลักและแนวคิดวารสารศาสตร์คอนเวอร์เจนซ์: การเล่าเรื่องด้วยภาพและอินโฟกราฟิกส์. กรุงเทพฯ: สมาคมนักข่าวหนังสือพิมพ์แห่งประเทศไทย.

ณัฐกร ณ สงคราม. (2557). การถ่ายภาพ: เทคนิคและการนำไปใช้เพื่อการสื่อสาร. กรุงเทพฯ: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

นคเรศ รังควัต (2562). ถ่ายภาพให้มีพลัง The Power of Image. กรุงเทพฯ: ซีเอ็ดยูเคชั่น.

รัฐพล ไชยรัตน์ (2536). บทบาทของภาพถ่ายเพื่อการโฆษณาส่งเสริมธุรกิจท่องเที่ยวในประเทศ. วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต, คณะนิเทศศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

ริชาร์ด การ์เวย์-วิลเลียม. (2561). กฎ ทฤษฎี และวิธีจัดองค์ประกอบสำหรับภาพถ่าย (Mastering Composition). (เกียรติพงษ์ บุญจิตร, ผู้แปล). นนทบุรี: ไอดีซี.

อำนวยพร บุญจำรัส. (2553). The Art of Photography ศิลปะแห่งการถ่ายภาพ. กรุงเทพฯ: ซีเอ็ดยูเคชั่น.

เอกนฤน บางท่าไม้ และวิโรจน์ เจียรวัชระมงคล. (2556). การจัดองค์ประกอบภาพ สำหรับการถ่ายภาพ. นนทบุรี: ไอดีซีฯ.

McLunhan, M. (1964). Understanding media: The extensions of man. New York: McGraw-Hill.

Wes Kroninger. (2011). Lighting Design Techniques for Digital Photography.Amherst Media, Inc.

Suzuki Tomoko. (2017). ตำแหน่งกล้องและมุมกล้อง. เข้าถึงได้จาก https://snapshot.canon-asia.com/thailand/article/th/camera-basics-14-position-and-angle