Trend and growth of E-sports after the epidemic situation of COVID-19: E-sports business trends in the future
Keywords:
Trend and growth, E-sports, after the epidemic situation of COVID-19Abstract
This article aims to present that E-sport is a game that people of all genders, ages and careers can play and receive trends and increase more. Despite the outbreak of the COVID-19 epidemic Until affecting business operations related to online sports games especially the services of internet cafes.. There were some interruptions. But when measures are relaxed for people to come out and do normal activities Causing the online sports game industry or E-Sport to grow again. The postponed competition has resumed as usual. As well as new games coming out to support the trend and growth of the online game industry world once again And shows that E-sport can still have a trend and continue to grow in the future.
References
ภควัต เจริญลาภ. (2560). ศึกษาคุณค่าและมูลค่าทางเศรษฐศาสตร์ของกีฬาอีสปอร์ต. นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต. มหาวิทยาลัยกรุงเทพ.
ศักดิพัต รัตนสุรีย์. (2563). พฤติกรรมการเล่นเกมออนไลน์อีสปอร์ตของผู้เล่นเกมในเขตกรุงเทพมหานคร. การค้นคว้าอิสระ. วิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศและการจัดการ. มหาวิทยาลัยกรุงเทพ.
สิทธิพล วิบูลย์ธนากุล. (2563). โอกาสและการเติบโตของ eSports ท่ามกลางสถานการณ์ COVID-19. [ออนไลน์] สืบค้นจาก https://www.marketingoops.com/reports/esports-covid-19/
สุรดิษ โลหะลักษณาเดช, เสาวลี แก้วช่วย, พราม อินพรม และ สมทบ ฐิตะฐาน. (2564). การสังเคราะห์การบริหาร
อีสปอร์ตในประเทศไทย. วารสารสุขศึกษา พลศึกษา และสันทนาการ. ปีที่47 ฉบับที่1 เดือนมกราคม-มิถุนายน พ.ศ. 2564.
อำพล อสิพงษ์. (2562). แนวทางการพัฒนากีฬาอิเล็กทรอนิกส์ในประเทศไทย. การค้นคว้าอิสระ หลักสูตรรัฐศาสตรมหาบัณฑิต. คณะรัฐศาสตร์ มหาวิทยาลัยรามคำแหง.
Hamari, J., & Sjöblom, M. (2016). What is eSports and why do people watch it?.
Retrieved from https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2686182.
Wagner, M.G. (2005). On the Scientific Relevance of eSports. Retrieved from
https://www.semanticscholar.org/paper/On-the-Scientific-Relevance-of-
eSports-Wagner/5be4a1125a6c473259183698109e301c6c5309cd.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Pacific Institute of Management Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
บทความที่ได้รับการตีพิมพ์เป็นลิขสิทธิ์ของ สถาบันวิทยาการจัดการแห่งแปซิฟิค
ข้อความที่ปรากฏในบทความแต่ละเรื่องในวารสารวิชาการเล่มนี้เป็นความคิดเห็นส่วนตัวของผู้เขียนแต่ละท่านไม่เกี่ยวข้องกับสถาบันวิทยาการจัดการแห่งแปซิฟิค และคณาจารย์ท่านอื่นๆในสถาบันฯ แต่อย่างใด ความรับผิดชอบองค์ประกอบทั้งหมดของบทความแต่ละเรื่องเป็นของผู้เขียนแต่ละท่าน หากมีความผิดพลาดใดๆ ผู้เขียนแต่ละท่านจะรับผิดชอบบทความของตนเองแต่ผู้เดียว