Rabum Leela Lai Sangkalok
Main Article Content
Abstract
The purpose of this research is to study 1. the history of Leela Lai Sangkalok Dance and 2. the dance steps by using qualitative research methods. The area of studying is in Sukhothai by collecting data from documents and field data from the sample groups, ie, educators and practitioners, research tools that consist of observations, structured and without structured interviews. Then be ready to present as a descriptive analysis from traditions and the way of life of people until it becomes a unique cultural heritage of the country and shows the prosperity for a long time from a career inherited from ancestors to the creative process of dance. A totel of 13 dance dances process. This can indicate the beauty from the art that passes from the dance to conform to the culture caused by Thai wisdom, reflecting the beauty caused by the Sangkalok porcelain pattern and give value to society and culture in order to prolong and promote the heritage of the nation.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
บทความที่ได้รับการตีพิมพ์เป็นลิขสิทธิ์ของวารสาร สักทอง : วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ สถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลับราชภัฏกำแพงเพชร
ข้อคิดเห็นใดๆ ที่ปรากฎในวารสารเป็นวรรณกรรมของผู้เขียนโดยเฉพาะ ซึ่งมหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชรและบรรณาธิการไม่จำเป็นต้องเห็นด้วย
References
Puangsamlee, P. (1971). Thai Dance Principles. Phra Nakhon : Thai Mitr Printing.