Brand Equity and Electronic Word-of-Mouth Marketing Affecting Decision to Purchase Gaming Gear of the Viewers through Twitch, YouTube and Facebook Gaming

Authors

  • Parin Rakangthong Independent Scholar
  • Amnaj Kerdanan Independent Scholar
  • Thanyatorn Somboon Independent Scholar
  • Rachadaporn Boonruang Lecturer, Business Administration Program in Marketing, College of Liberal Arts and Technological Sciences, Saint John’s University
  • Boonyarit Phongmekhin Lecturer, Business Administration Program in Marketing, College of Liberal Arts and Technological Sciences, Saint John’s University

Keywords:

brand equity, word-of-mouth marketing, electronic, decision to purchase, gaming Gear

Abstract

The objectives of this study were 1) Explore brand equity electronic word-of-mouth marketing and Decision to Purchase Gaming Gear of the viewers through Twitch, YouTube and Facebook gaming. 2) Explore brand equity affecting decision to purchase gaming gear of the viewers through Twitch, YouTube and Facebook gaming. 3) Explore electronic word-of-mouth marketing affecting decision to purchase gaming gear of the viewers through Twitch, YouTube and Facebook gaming A sample of 400 cases, selected using convenience sampling method. A closed ended questionnaire was used to collect data with the reliability test result of .94 and the content was

validated by the experts. The descriptive statistics used for data analysis were percentage, average, and standard deviation. The influential statistics used for testing the hypothesis at the significant level of .05 was the multiple regression analysis.

                The result was found that the majority of respondents were male students aged between 21-5 with a Bachelor’s degree,  average monthly income under 10,000 baht, 9-16 hours of gaming per week in average, 9-16 hours a week on Twitch, YouTube or Facebook gaming and used the LogitechG brand. 1) The result revealed that brand equity and electronic word-of-mouth marketing affecting decision to purchase gaming gear of the viewers through Twitch, YouTube, and Facebook gaming were at high level.  The hypothesis testing results were found that  2) brand equity, brand awareness, brand associations, brand loyalty, other brand assets affected the decision to purchase gaming gear of the viewers through Twitch, Youtube and Facebook gaming. 3) electronic word-of-mouth marketing, internet word-of-mouth marketing, online video word-of-mouth marketing affected the decision to purchase gaming gear of the viewers through Twitch, Youtube and Facebook gaming.

References

กนกวรรณ สันธิโร. (2558). การตลาดแบบปากต่อปากผ่านทาง อิเล็กทรอนิกส์และคุณค่าตราสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ AppleWatch ของผู้ใช้ระบบ IOS ในเขตกรุงเทพมหานคร (การค้นคว้าอิสระปริญญามหาบัณฑิต). มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, กรุงเทพฯ.

กัลยา วานิชย์บัญชา. (2545). การวิเคราะห์: สถิติสำหรับ การบริหารและการวิจัย (พิมพ์ครั้งที่ 6). กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

กรุงเทพธุรกิจ. (2562). ตลาดเกมโตพุ่ง 13% ทะลุ 2.2 หมื่นล้าน. สืบค้นจาก https://www.bangkokbiznews.com/news/detail/851066

พงศกร ดีแสน. (2559). คุณสมบัติผลิตภัณฑ์ ความภักดีต่อตราสินค้า คุณค่า การบอกต่อแบบปากต่อปากทางอิเล็กทรอนิกส์และการรับประกันสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อโทรศัพท์มือถือสมาร์ทโฟนของผู้บริโภค Gen Y ในกรุงเทพมหานคร (การค้นคว้าอิสระปริญญามหาบัณฑิต). มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, กรุงเทพฯ.

ศุภณัฐ วงศ์ไตรทิพย์ และ ชลิตา ศรีนวล. (2559). ศึกษาคุณค่าตราสินค้าและการตัดสินใจซื้อสมาร์ทโฟนตราชัมซุงของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร (การค้นคว้าอิสระปริญญามหาบัณฑิต). มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ, กรุงเทพฯ.

Hordijk, R. (2020). Brand Awareness and Consideration for Gaming Peripherals: Why Branding Matters in this Crowded Market. Retrieved from https://newzoo.com/insights/articles/gaming-peripheral-branding-data-brands-consumer-research/

Scott, K. (2019). Ninja is not assisting Mixer catch up to Twitch. Retrieved from https://newmobilegadget.com/2019/10/05/ninja-is-not-assisting-mixer-catch-up-to-twitch/

Downloads

Published

2023-07-01

Issue

Section

Research article